tirsdag den 20. december 2011

Bøger til piger 9-13 år del 2

#REKLAME

Her er et par forslag til bøger, som du kan læse, hvis du er mellem 9 og 13 år. Jeg har tidligere fortalt om nogle andre bøger, som jeg synes er gode, dem kan du klikke videre til her. Jeg fandt ud af, at der var rigtig mange, der var glade for mine bogforslag, så derfor har jeg lavet nogle flere forslag her:

Emmy
Jeg har skrevet flere bøger for piger fra 9-13 år -
Havets Tåre-serien er én af dem. (omslag: Brethdesign)
Måske kender du allerede Emmy-serien? Det er i hvert fald en rigtig populær serie om 13årige Emmy og hendes liv med familie og venner. Emmy fortæller selv historien på en sjov og ligefrem måde. Der er en hel serie om Emmy, men jeg har selv kun læst den første bog "Emmy - et nyt liv truer". Du kan læse mere om Emmy-bøgerne her

Julies bog
En serie om tiårige Julie, som skriver dagbog! I første bog skriver hun den sammen med sin veninde (der tegner til) men i de andre bøger i serien, er det kun Julie, der fortæller. Serien handler om venskab, familie og ikke mindst den første forelskelse. Jeg har selv læst de to første bøger i serien ("Julies bog" og "Kun mig, Julie"), og de kan bestemt anbefales. Læs mere her

Vennebogen
Her er en serie om, hvordan det er at gå i 4.-6. klasse. Klara føler sig lidt alene, men så får hun en vennebog. Og da hun ikke har nogen venner, så udfylder hun den selv med oplysninger om alle de andre i klassen. Jeg har læst de første to bind i serien, og heldigvis får Klara en rigtig god ven, så hun ikke længere er alene! Du kan læse mere om serien her. Lin Hallberg, der har skrevet bøgerne, er i øvrigt også kendt for sin populære serie om ponyen Sigge, som jeg dog ikke selv har læst. 

Har du læst en god bog?
Hvis du selv har læst en god bog for piger 10-13 år, er du velkommen til at sende en anbefaling af den som en kommentar til dette indlæg!

Jeg håber, at I får rigtig meget lyst til at læse:-)

Endnu flere læsetips her.

Indlægget er markeret som reklame, fordi jeg omtaler bøger, som jeg selv har skrevet. Hvis du køber en af bøgerne, jeg har skrevet, så tjener jeg min almindelige royalty på bogen. Jeg tjener ikke ekstra, fordi du følger linket fra dette indlæg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar